onsdag 9 juli 2014

Länge sedan jag bloggade.

Hej alla glada,

tänkte att jag skulle ta upp bloggande igen, kanske lite mer än tidigare i alla fall. :-)

Har nu tränat (hårt) i lite över ett halvår och det ger resultat.
Har inte minskat så mycket i vikt, men i midjan har jag minskat ungefär 10 cm vilket känns på kläderna.
Har byggt på lite muskler och det väger ju mer än fett sägs det. ;-)
Jag har skaffat mig själv en PT som är helt sjukt grym. Hon har gett mig en helt annan syn på hur man skall träna och få in mer effektivitet i träningen och utnyttja varje minut på gymmet.
Så hur har det gått då?
Jo:

Jag kör en övning där man har en stång som väger runt 20 kg kanske lite mer. Jag går ifrån marklyft och gör en vändning upp på bröstet. Det repeterar jag 5 ggr. Sedan gör jag en burpee. Efter det gör jag samma sak igen med stången och efter det gör jag 2 burpees. Detta kör jag i 3 min och ser hur många burpees jag kommer upp i. Mitt rekord är ligger på 7 burpees. Jag har som mål att komma upp i 11-12 st.

En annan som jag också har lärt mig är:
1 burpee, sedan springer jag en sträcka på c:a 3-4 m och tillbaka, sedan gör jag 2 burpees och springer igen osv. Den skall man hålla på i 5 min. Där har som rekord 12 st burpees. Målet ligger på 15-16 st.

Jag har maxat marklyft på 120 kg, jag har maxat hantelpress på 30 kg. Militärpress på 50 kg. Benböj på 110 kg.

Det kommer mer sedan.
Hade en period där jag tyckte att jag stod stilla och det inte hände något när jag tränade, men nu är det så jäkla kul igen. Mitt mål är att få bort det som sitter runt magen och sedan få en lite mer fit kropp. Är på god väg, men det är mycket jobb kvar.

Hoppas att ni alla har det fint i sommarvärmen som äntligen har kommit.
Kram på er alla!!

Inga kommentarer: