torsdag 1 december 2011

Träningsvärk!

God morgon!

Jag var ju och tränade i förrgår och i går var jag och körde innebandy.
I går hade jag lite, lite träningsvärk, men när jag vaknade i morse så trodde fan jag att min högra axel skulle falla av.
Jag kan inte dra höger armen högre än bröstkogen känns det som. Helt sjuk, det är i stort sätt bara höger axel. Måste ha legat på den sidan.

Appropå sjuka människor så skulle jag gå till tunnelbanan efter jobbet för någon dag sedan. Då kommer det en gubbe som helt plötsligt hoppar till precis vid mej. Sedan gick han precis som vanligt igen. Hmmm undra om jag har någon sorts dragningskraft till sjuka människor.

Just nu sitter jag på bussen och lyssnar på Mix Megapol, hörde precis nyheterna om en man som har amputerat båda benen och ansökt om en permobil, men han fick avslag för dom (kommer inte ihåg vilken nämnd eller om det var en kommun) tror inte att "sjukdomen" är bestående.
Allvarligt, tror dom att han fejkar? Eller tror dom på fullt allvar att benen växer ut igen?
Undra hur deras resonemang gick till för att komma fram till beslutet?
Jag har en teori:
- Vad tror du? Kommer benen att växa ut igen?, säger första.
- Nja, jag tror att han fejkar. Du vet det går ju att amputera och sedan sätta tillbaka benen. Säger den andra.
- Ja just det, tänkte inte på det. Vi ger avslag. Han är nog bara lat, säger den första igen.
- Peeeeerfeeekt.
Eller vad tror ni? ;-)

Ha en skön dag.
Tack för mej, hej!

Inga kommentarer: