onsdag 4 januari 2012

Facebook.

Godmorgon!

Hur många känner igen sig av det jag beskriver nu?
Man vaknar på morgonen.
Du går upp och sätter dej på toa. Vad tar du med dej? Tidning eller mobilen?
Jag tar med mobilen och drar igång Facebook. Det är faktiskt ganska sjukt.
Det finns också alternativet att man går upp och sätter sej framför datorn och vilken sida börjar du med?
Hur skulle man klara sej utan Fejjan? Vad skulle man göra om man inte fick reda på vad ens "kompisar" gör?
Anledningen till att jag satte kompisar innanför "" är för att alla som man har som kompisar på Facebook inte är nära kompisar.
Visst är det kul att se vem som har gjort vad och vart dom är, men egentligen varför?
Jag kan erkänna att jag är beroende av Facebook. Jag brukar berätta för min fru att, - Nu har xx gjort det här. Eller nu skall xx ha barn. Osv.
Då brukar min fru fråga, - Hur vet du det?
- jo, via Facebook......
Hmmm, känns ganska konstigt eller vad säger ni?
När jag var liten så gick man över till kompisar för att få reda på att han/hon var sjuk eller inte hemma.

För ett tag sedan slutade jag dricka kaffe, bara för att min mage inte pallade med c:a 7 koppar per dag. Jag undrar varför. :)
I alla fall, det var skönt att bli av med en vana som man inte kan kontrollera.
Nu börjar jag bli lite orolig att Fejjan är likadan, att den inte går att kontrollera.

När jag kom till jobbet så lästa jag DI och där står det att Facebook skall in på börsen. Dom har värderat Facebook till 100 miljarder dollar. Fatta hur jävla sjukt är det? 100 miljarder dollar för vad? Att folk går in och skriver massa skit? Visst jag har sett annonserna på sidan, men allvarligt?

Läste för ett tag sedan om att det finns några som kör Facebook live.
Jag vet det låter helt sjukt, men jag skall förklara vad det innebär.
Då träffas ett gäng i en lokal där dom har en storbildsskärm eller projektor.
Där skriver dom till varandra. Dom talar inte med varandra utan dom skriver statusar till varandra.
Helt jävla sjukt, sedan kan du lägga till dom du inte känner som vänner och då fick man någon sorts lapp. Sedan hade dom Like händer också som dom kan hålla upp om dom Likar något.
Hmmm, jag undrar vilket samhälle mina barn växer upp i.

Ha nu en bra dag och glöm inte att gilla allt och inget.
Tack för mej, Hej!

Inga kommentarer: