måndag 2 januari 2012

Nytt år!

Gott Nytt År till er alla.

Jag skev hemma på kylskåpet, Gott Nytt Hår. Min son höll på att garva läppen av sig. Där ser man vad lite man behöver göra för att roa dom små. :-)
Var ju och tränade i morse. På Sats Vasagatan, skit dom hade ju simbassäng och bubbelbad. Dit ska jag börja gå. Det sjuka är att ingången knappt syns. Dörren ligger i skymundan, sedan måste man ringa på så dom kan öppna dörren. Är inte det lite konstigt? Att när man har ringt på så säger en röst, Välkommen, sedan hörs ett surr och så kan man gå in. Varför har man då låst? Det är ju inte så att det är bågot som känner av att man har ett kort. Det skulle lika gärna kunna komma in vem som helst.
Om dom är rädda att det ska komma in någon skummis, ha då den låsta dörren precis vid receptionen. För när man har kommit in så är det en plåtdörr som man öppnar, sedan går man ner för en trappa. Efter det så är man där nere.
Vet inte om det är många som är lediga denna vecka också, men det var jag och 2 pers till i hela gymmet. Dom andra kanske inte förstod att man är tvungen att ringa på. ;-)

En annan rolig grej som hände idag var när jag skulle åka hem.
Jag stod på tunnelbanan och det var en av dom "nya" vagnarna. Så rusar det på en kille. När sedan dörrarna skall gå igen så sätter han ut handen. Han tänkte gör som på dom gamla vagnarna att sätta handen emellan för att hålla i sig, men i dom nya vagnarna så är listerna hård gummi. Tror ni att han tyckte det var skönt? Svaret är nej, hans hand drogs snabbt tillbaka och hans knogar var helt vita till en början. Skit vad jag hade svårt att hålla mej för skratt. Efter en liten stund var knogarna röda och han hade nog ganska ont. He, he, rätt åt honom. Är man så jävla dum så får man skylla sig själv.

Nu är jag på g hem i bussen, hungrig som en varg.
Undra vad det blir för mat. Jag gissar på tacos.
För vi hade det på nyårsafton med några bekanta och det är alltid svårt att beräkna hur mycket man ska göra. Så nu har vi ätit tacos nägra dagar. Sjukt, först efter jul så käkar man julmat ända till nyår, sedan gör man en rätt som man ska käka i massa dagar efteråt. Nej, jag vill ha hedlig husmanskost. Hmmm, kanske ska steka lite fläsk till helgen efter att tacosen är slut. :-)

Trevlig kväll allihopa.
Tack rö mej, Hej!

Inga kommentarer: