onsdag 18 januari 2012

SL

Hej,

Alvarligt varför har SL dom nya skyltarna som säger hur lång tid det är kvar tills bussen kommer?
809c har varit försenad med 5 min varje morgon. Idag var jag på kurs och därför tog jag 809 som går till Gullmarsplan. Den kom på tid, men när jag skulle åka hem ifrån Gullmarsplan så är buss jäveln försenad. Hur svårt kan det vara att komma i tid. Vi resenärer får bara stå där snäll och vänta medans SL höjer priset på busskorten. Varför får vi inte mera kompensation? Jag tycker det är helt sjukt. Om det bara hade varit 1 eller 2 gånger så vore väl det ok, men när det är varje morgon så kanske man ska göra något åt det.
Nog om detta.

Som sagt jag går på kurs i dag och 2 dagar till. Skit vad man inte är van att sitta och lyssna på någon. Jag är trött som ett svin.
Jag pluggade lite igår och sedan tränade lite hemma. Körde lite crosstrainer och lyfte lite hantlar. Det är skönt att man har så att man kan träna hemma när man lite dåligt med tid.

I morse så lämnade jag på dagis och skola. När jag och dottern skulle gå till dagis så går man ner för en liten backe, backen var riktigt hal idag. Jag säger till Y att håll mig i handen så att vi inte halkar. Vad händer, jo båda två börjar glida sedan är det kört. Jag drar i backen och Y efter. Som tur var hade Y ryggsäck på sig så det hände inte så mycket. Jag tog smällen på sidan, men ingen fara. Tur att man är kort. Då har man inte så långt ner till marken. :-)
Jag frågar Y om det gick bra. Ingen fara säger hon. Slog mig bara lite på rumpenstumpen säger hon.

Nu är jag på g in och ska fortsätta min kurs. Har ljudboken Felicia försvann i öronen. Alltså allvarligt.
Om allt är sant så är det helt sjukt. Men även om bara hälften skulle vara sann så är det fruktansvärt.

Ha en bra dag.
Tack för mej, hej!

Inga kommentarer: