torsdag 9 januari 2014

Viktnedgång!

Då så.... Då var man här igen. Väger för mycket, träning, äta rätt, osv.. Jag har tränat riktigt bra hela förra året. Enligt Sats statistik så har jag tränat 114 ggr, med ett snitt på 2,2 ggr i veckan. Det måste jag säga är helt ok. Då har jag tränat fler gånger också utanför Sats. För någon dag sedan ställde jag mig på vågen och såg till min förskräckelse att jag bara har ökat i vikt. Tänk er lilla jag 163 cm kort väger 80,4 kg. Hmm det är inte ok. Nu är det verkligen dags att göra något åt detta. Har nu lovat mig själv att sluta med chips (jag är en sådan som kan klämma i mig en påse om dagen om det skulle vara så), kanske försöker att hålla det till 1 gång i veckan i alla fall. Godis vill jag sluta med, hittade en träningsdagbok på nätet som heter piggelino.se. Där kan man gå med i massa utmaningar. Det gjorde jag så klart. 1 utmaning var att inte äta sötsaker på 1 månad. Än så länge (hela 3 dagar) har det ju fungerat. :-) Den andra utmaningen som jag gick med i var att inte åka hiss eller rulltrappor på 30 dagar. Det är faktiskt riktigt schysst. Jag har nu börjat springa på löpband, jävlar vad svettig man blir, men shit vad kul det är. Hoppas att det ger något. I kväll tänkte jag köra spinning med min vän, får se hur det går. Har inte cyklat eller spunnit sedan innan sommaren. Följ mig även på Instagram mickethornroos heter jag där. Så vill ni följa min kamp emot bilringarna så haka på här. Ses och höres.

Inga kommentarer: