måndag 7 november 2011

Börjar bli gammal! :)

Godmorgon.

I går så var det simskola för barnen, det var kul att bada med dottern.
Hon doppade huvudet 2 gånger, lite ofrivilligt, men ändå. Hon är inget jätte fan av att få vatten i ansiktet, men har blivit bättre och bättre med det. Till saken hör att hon är lite över 3 och 1/2 år, så det är stort för henne.
Innan simskolan så får man vara på ett lekland gratis.
Vi kommer dit 1 timme innan hon ska in på simskolan för min son går på simskola innan.
När vi kommer in till leklandet brukar jag alltid säga till att vi ska på simskola om ett tag, då hör man en röst nedan:
- Meh, simlekis heter det.
- Just det simlekis heter det, säger jag med ett leende på läpparna.
Sedan är det lek i ungefär 40 min.

Efter sim lekis är det dags att spela innebandy matcher.
Så vi skyndar oss iväg och denna gång åker vi förbi McD och köper med mej 3 små hamburgare.
Hinner hem och käka upp dessa innan Stefan kommer och hämtar mej.
Väl på plats känner jag att enegin inte är på topp så jag tar en snickers också.
Första matchen inför tredje perioden så känner jag att energin är helt borta.
Har bett en lagkamrat att köpa en Redbull, men hinner inte dra i mej den innan tredje.
Lyckas tyvärr släppa in en fladder boll på slutet som innebär att vi torskar med 7-6.
Surt som fan.

Andra matchen börjar skit dåligt. Redbullen hade inte hunnit verka ännu.
Släppte in 4 väldigt dåliga bollar, men får känslan av att ingen i laget var riktigt på tå.
Vi hämtar upp lite i alla fall och känner att vi har häng.
Då är det dags för domaren att avgöra matchen. Tyvärr så fokuserar alla i laget på domaren i stället för på spelet.
Jag får en motståndare i huvudet. Har fortfarande ont i nacken.
Vi torskar matchen, men det är också serieledarna.
Ja, ja, det är som det är. En positiv sak är att jag tog över assistliga ledningen igen. Skönt att vara målvakt och leda assistligan.
Vaknade i morse med ont i kroppen, speciellt i knät.
Börjar bli gammal eller vad säger ni? :-)
Äsch, man är inte äldre än vad man gör sig. (men ont i knät har jag)

Nu är det jobb på g. Ut till min arbetsplats och börja kolla genom dokument som ska lämnas över när uppdraget är klart den 25/11.

Ha en skön dag.
Tack för mej, hej!

Inga kommentarer: