onsdag 9 november 2011

Tankar!

Har tänkt på en grej.
Om människor skulle köra bil som dom går, skulle det var en jäkla massa krockar.
Det är lustigt när man ska av tunnelbanan, då ska folk tränga sej av, dom ska knuffas, puttas osv.
Likadant när man går på rullbana (en platt rulltrappa) så skiter alla i andra så länge dom är nöjda.
Om jag råkar putta till någon så vändr jag mej om och ber om ursäkt, i alla fall vänder jag mej om och kollar om personen är ok.
Jag åker blåa linjen varje dag ifrån jobbet, när jag sedan kommit till T-Centralen och kommit upp i från underjorden till gröna och röda linjen så skiter folk i om dom står i vägen. Jag ser att dom ser att jag ser att dom tittar på mej och ser att jag kommer gående och ska förbi dom och det är typ 5 i bredd, men inte fan flyttar dom på sej. Jag tränger mej förbi med dataväska och matkasse och får arga blickar tillbaka. Vad har hänt med hövligheten?
Djungelns lag verkar gälla eller sköt dej själv och skit i andra.
Bara jag är nöjd så.....

Var ute och käkade med firman i går kväll, riktigt trevligt.
När jag sen skulle åka hem så gick jag till Slussen och tog en taxi där ifrån.
Taxi chaffisen var jätte trevlig, men började prata om sin dementa pappa. Absolut så tycker jag synd om pappan och familjen, men är inte det lite för mycket privat? Men jag tror i och för sej att taxi chafförer och frisörer måste fått höra det mest.
Dagen har fortlöpt som den skulle. Ett långt möte idag, gick och kökade lunch runt 13.30.
Fläskfilé och stekt potatis med vitlökssmör.
Kommer hem så har frun fixat fläskfié och potatis. Inga problem att käka upp för maten var riktigt, riktigt god.
Jag känner mej lyckigt lottad som har en sådan unde bar fru.

Nu håller jag på att somna.
Sov gott allihopa.
Tack för mej, hej

1 kommentar:

rewdboy sa...

hehe! dagens mening: "Jag ser att dom ser att jag ser att dom tittar på mej och ser att jag kommer.."