onsdag 2 november 2011

Vart kommer pengarna ifrån?

Har ni tänkt på en sak?
Om man tar Saab affären tex, hur kan det vara så att Kineserna kan pumpa in så jävla mycket pengar?
7 miljarder är en del pengar och vart kommer dom ifrån?
Varför vill man pumpa in så mycket pengar i ett företag som bara har minus siffror?

Sedan om man tar Grekland, 100 miljarder euro som bara skrivs av och det är hälften av vad som har i skuld.
Det innebär att dom har 100 miljarder euro kvar att betala tillbaka. Vilka är förlorarna i detta? Bankerna?
Det känns helt sjukt.

Nu till något annat. Här i Sverige har vi något som kallas för kö system, eller?
Det verkar bara vara för vissa. Vissa kan tydligen gå förbi kön utan att blinka och inte bry sig överhuvudtaget.
Jag lovar att om någon skulle tränga sig före kärringen som trängde sig till bussen idag så skulle det bli ett jävla liv.
Jag är inte bitter utan bara önskar att alla har lite hyfs.

Har haft ont i halsen nu några dagar. Min fru sa till mej att jag skulle börja käka vitlöks kapslar.
Jag trodde inte på det, men testade i alla fall. Säg inget till min fru, men hon hade rätt. Efter att ha käkat dom några dagar känns det bättre. Kommer att fortsätta med dessa och hoppas på att vara bra till helgen.
Träning ikväll inställd för min del, träning imorgon lika så.
Har dom senaste dagarna gått och lagt mej senast kl 22.00 och det har väl hjälp till det också.

Kollade igår på "Alice i underlandet", satan i gatan vilken bra film.
Johnny Depp är fan kungen. Skit vad bra han är.

Köpte en ny leksak till min son igår, man hänger inte riktigt med när det gäller dom nya sakerna som kommer.
Leksaken heter Slinger och är som en jojo fast med en magnet som man tydligen ska plocka upp metalbrickor med. Den har någon sorts poäng räknare på sig, men ingen fattar hur man ska räkna.
Sedan finns det något som heter Bay blade. Det är någon sorts snurra som man ska skjuta iväg och slåss mot andra Bay blades.
Nä tacka vet jag dom leksakerna man hade själv när man växte upp.
Rubiks kub och någon sorts hemvirkad kanin. :-)

Nu sitter jag på bussen på väg hem till min lilla familj.

Kram på er alla.
Tack för mej, hej.

Inga kommentarer: