måndag 15 mars 2010

Viktnedgångs dagbok.2010-03-15

I lördags så gick jag och min familj ner till Samuels dagis och hjälpte dom på traven lite.

Dom har "klagat" lite på att brunnen ligger under snön och det är inte så lätt att skotta fram det när man har 18 ungar att ta hand om.
Så jag fick stå med ett järn spett och spade och till slut fick jag fram den. Den låg under ½ meter snö och is ungefär. Sedan när jag var klar med den så kollade vi upp på deras förrådstak och där var det också typ en ½ meter snö som låg på ett väldigt lutande tak.
Så jag hoppade upp där och skottade ner allt så inte någon stackars unge får det i huvudet.

Efter det var det dax att gå hem och käka lunch.
På eftermiddagen så åkte jag iväg och spelade innebandy match.
Jag spelade som utespelare och det var kul och jobbigt som fan. Vi torskade tyvärr med 8-5 men för egen del så svettades jag som en gnu och det gjorde mej gott.

På kvällen tänkte jag, "Jag är värd en öl och lite chips." Japp och det blev det. En Singha och en halv påse med Vinäger chips.
I går så gick vi ut efter frukost och jag försökte att hacka fram brunnen vi har i vändplanen utanför oss. Efter ett tag så kommer Samuel och säger:
- Men Pappa jag har för mej att det är här som brunnen brukar vara.

- Ha, ha, Samuel, jag tror inte att den ligger så långt till vänster, men jag skall hacka lite där, säger jag lite överlägsen till Samuel. Han är ju dock bara 4 ½ år. :)

- Men jag vet att den ligger där, säger Samuel till mej.
Jag börjar hacka och ta mej fan visst ligger den där han har sagt.
Jag berömde faktiskt honom och bad om ursäkt.
Efter det så började jag skotta på våran altan.

På kvällen så åkte jag iväg och köpte en kebabrulle och frukt.
Så en stor fruktsallad blev det till efterrätt. Mums.
Kollade på Wipeout och sedan på "Livet på Lärkväg"(Den nya Danska serien, jävligt rolig och bra).

Vägde mej i morse och vågen stod på 78,8. Inte mycket förändring, men lite nedgång i alla fall. :)
Då har jag inte "tränat" i den bemärkelse som jag tänkter börja med i kväll.
I kväll så är det dax för första "riktiga" träningspasset på länge.
Har ju en Crosstrainer hemma så upp på den och köra i en halvtimma blir dagens träning.

Hörs imorgon.

Måste bara avsluta med en bild på min dotter.



Inga kommentarer: