måndag 24 oktober 2011

Tankar!

Hej,

Sitter just nu på tåget på väg ner till Alingsås och skall hålla ett möte.
Har precis uppdaterat mitt powerpoint dokument och lyssnar samtidigt på Cornelius.
Han är en av mina idoler. Han har riktigt sköna texter.

Spelade innebandy matcher igår, första matchen vann vi med 21-4. Lyckades att kasta in 3 mål och göra 2 assist. Det tråkiga är att jag ligger delad 2:a i assist ligan, men det är bara 2 poäng upp till 1:an så jag ska fan vinna den ligan. :-)
Andra matchen torska vi med (har för mej) 14-9. Där spelade vi bra första perioden sedan tappade vi markeringar så där gjorde som massa enkla mål. Jag kanske inte var på topp i målet heller, men det hängde inte bara på mej. :-)
Hur som helst vi ligger 2:a i serien, men har 5 poäng upp till 1:an, om vi får ordning på spelet så skall vi kunna hålla andra platsen.
Andra matchen så vände matchen (enligt mej) på en hög klubba, motståndaren hade klubban i brösthöjd och tog ner bollen. Han själv verkade tycka att det var hög klubba och stannade upp i spelet och jag väntade bara på att det skulle bli frislag till oss, men domaren tycke tydligen inte att det vara det så motståndaren drog till ett slag skott som satt i nättaket bakom mej, försökte att protestera, men det hjälpte inte så klart. Jag vet att man skall spela tills domaren blåser, men det var så uppenbart.
Ja, ja, jag skall inte skylla på domaren att vi torska, men det var en stor bidragande orsak.

I morgon bär det av till Göteborg, flyger ner på morgonen för att sedan återkomma till Stockholm på kvällen. Återigen skall jag hålla ett möte. Det är skönt att jag flyger ner i alla fall.

Snart dags att kliva av tåget.

Ha en skön dag idag allihopa.

Tack för mej, Hej.

Inga kommentarer: