onsdag 19 oktober 2011

Vikten.

Har i denna blogg fokuserat lite på vikten.
Jag har i dagsläget gått ner c:a 8-9 kg från och med årsskiftet.
Har lagt av med chips(slinker ner lite på helgen), kaffe, läsk(nästan ialla fall), godis(äter bara lite), tänker mycket på vad jag äter.
Sedan har jag åkt på en sjukdom som jag inte visste om fanns.
Det är en tjocktarms sjukdom som gör att det uppstår blödningar i tarmen, vilket gör att jag är väldigt känslig mot oljig och fet mat. Det är också en bidragande orsak till vikt nedgången.

Nu till något roligare, har börjat träna igen. Crosstrainer igår 25 min, lite armhävningar och situps. Känns skön att vara igång igen.
Kommer snart börja köra gymmet igen och då jävlar skall jag bygga muskler igen. :-)

Har börjat lyssna på Radio1, Aschberg. Tycker han har ett riktigt bra program där han tar upp allt mellan himmel och jord.

Golfen har jag lagt ner för i år. Är i dags läget medlem i Österhaninge GK, men dom skall göra om och jag känner att det inte stämmer in på vad jag vill. Undrar just nu var jag skall gå? Det finns en sajt som heter smartgolfa.se som har ett grymt upplägg. Man betalar 3000 kr per år och får 2 greenfees per vecka som man kan utnyttja på 5 olika banor här i stockholm. Tror att det blir den nästa år. Man får även medlemsskap i Hagby GK vilket gör att man får hem Svensk Golf och ett golf-id.

Nej nu är det dags för lunch.

Tack för mej, hej!

1 kommentar:

Helene sa...

kul att du skriver nu igen, lät jobbigt med sjukdommen, kanske samma som Christopher har?! kram till dig och familjen/Helene