måndag 31 oktober 2011

Måndag den 31/10

God morgon.

Helgen har flugit förbi som alla helger brukar göra nu för tiden.
I fredags så var jag på utförsäljning av Peak kläder. Fyndade 2 st jackor. En lite längre som funkar med kavaj (så kavajen inte sticker ut under jackan), sedan hittade jag en skidjacka. En svart. Funkar alltid. Riktigt bra för mej, men min fru hittade inte det hon var ute efter, så hon var lite bitter när vi kom där ifrån.

Lördagen började med att handla mat. Tog med dottern. När vi hade handlat färdigt så stod jag med tre tunga kassar och en dotter som säger att hon inte orkar att gå. Hmmm, sa till henne att hon mer än gärna får ta en av kassarna, men det ville hon inte. Konstigt. :-)
Hon gick så gärna efter det. :-)

Åkte hem och lämnade maten, packade in vinterdäcken i bakluckan och åkte iväg till däckfirman. Behövde köpa nya vinterdäck.
Hade flyt för jag var ensam när jag kom ner. När jag hade kört in så kom det 4 bilar till.
Så nu sitter det nya vinterdäck på bilen. Perfekt.
Kommer hem och min fru börjar med lunchen och jag leker med barnen. Vi äter lunch och efter det tog frun barnen och gick till en kompis till ungarna. Jag satte mej och jobbade lite.
Efter några timmer kom Farmor och Farfar (alltså min mamma och pappa.).
Barnen lekte med dom och efter att Farmor och Farfar hade gått så frågar min son om jag ville leka med honom. Vilket jag gjorde och märkte att han var grymt trött. Sa till honom att det får bli en tidig kväll. Han satte sej på tvären som han nästan alltid gör, men trött var han. Barnen sov kl 19.30. Jag kände också mej trött så jag sov vid 22.00.

Söndagen blev som vanligt simskola för barnen.
Efter det så ville sonen att jag och han skulle åka rollerblades. Jag kollade ut och såg att det var blött på marken och sa, - det går inte, du kommer att halka och slå dej.
- Nej, jag kan åka när det är blött, sa han.
Skit vad jag börjar tröttna på 6 års trottsen.
Det blev ingen rollerblades kan jag säga. :-)
Visade sig att han var så trött att han inte orkade äta, men när maten hade ätits så fick han ny energi.
Var även denna kväll hur trött som helst, har troligen fått något skit i kroppen. Ont i halsen och känns som jag har feber.
Tryckte i mej några alvedon och sov som en gris.

Vaknade i morse med att jag känner mej fortfarande lite hängig, men har tyvärr inte tid att vara sjuk nu.
Alvedon is the skit.

Vill säga grattis till min kompis Linda Nilsson som fyller 40 år i dag hoppas att du får en grym dag.
Ni andra hoppas jag också en bra dag.

Tack för mej, Hej.

Inga kommentarer: