torsdag 20 februari 2014

Ibland undrar man!!

Hej,

känns som jag har kommit igång väldigt bra med träningen nu. Det är riktigt kul och gå ner till gymmet.
Ibland saknar jag en träningspartner som kan passa så att man kan trycka ordentligt någon gång, men det kanske kan bli det någon gång i framtiden.
Jag är otroligt nöjd och glad över vad jag har lyckats med, men ibland känns det som man bara kämpar och kämpar, men det händer inget. Så är det ju INTE så jag skall inte gnälla. :-)

Jag åker ju buss till jobbet och bussen går in till Vattugatan.
Där bussen stannar brukar det vara en trappa ner till gatan som korsar under Vattugatan, men nu har man spärrat av där för renovering eller liknande.
I går när jag stod och väntade på att bussen skulle komma på kvällen så stod jag och kollade mot ingången till trappan. Där har man satt en planka rakt över och en skiva av något material, men man kan krypa under om man vill. Längst upp har man satt igen ingången eller utgången (beroende på varifrån man kommer).
Ändå är det ganska många som kryper under avspärrningen och tror att dom kan gå upp för trappan.
Vad tror man? Att man har satt dit en planka för skojs skull eller?
Vad tänker man? Oj, här har man spikat upp en planka för att man skall krypa under?
Jag brukar säga till min son att han behöver tänka lite själv istället för att fråga om allt, men om vi vuxna inte kan tänka själva, varför skall våra barn göra det för?

Idag har jag och en kompis anmält oss till årets första golftävling.
Scandic Open heter den, man spelar bästboll/match och ser man till att komma till världsfinal så får man resan och uppehälle till Dubai. Kul skall det bli. För några år sedan spelade vi Stadium golfen och vi kom till Sverige final, men tyvärr lyckades vi inte ta oss vidare därifrån, men vi var nära.

Nu vill jag önska er alla en trevlig kväll.
Hej på er!!

Inga kommentarer: