torsdag 23 januari 2014

Brutal träning!

Hej,

Idag var jag rädd för att jag inte skulle orka ordentligt, men det visade sig att det gick hur bra som helst.
Sprang i 38 min och sträckan blev 6 km.
Hade en period i början när jag hade krampkänning i vaden, men den försvann sedan.
Sedan i mitten så började det krampa i bröstet, lite orolig att det skulle vara hjärtat, men jag hoppade av i några sekunder så löste det sig.

Håller på att kollar på en serie som heter Brutal träning i Asien på Viaplay.
Det är från Filippiniern, Thailand och Malaysia. Det är deras Elitsoldater som skall rekrytera.
Vi pratar alltså om dom topprankade militärerna.
Helt plötsligt får man lite perspektiv på träning och träning. Själv går man ner och kör för att man vill och tycker att man behöver gå ner i vikt. Dom söker in till en brutal skola. I 3 månader skall dom tränas för att kunna överleva på 1 veckas mat i 3 veckor. Sniglar är tydligen det som ger snabb energi och lättast att hitta, men då får dom bara äta 3 sniglar per dag. Om dom inte följer reglerna blir dom straffade.
Vissa går ner typ 10 % av sin kroppsvikt under 1 veckan.
Ja, man söker frivilligt, men ändå.

Ikväll är det gymnastik för sonen igen, vi kör tisdagar och torsdagar.
Nu har han fått med en kompis så nu tycker han att det är lite roligare.

Trevlig eftermiddag och kväll.
Hör och ses imorgon.

Inga kommentarer: