måndag 20 januari 2014

Rytm i löpningen.

Hej på er,

hoppas att helgen har varit snälla mot er.

I lördags så stack jag iväg till Sats för att träna, hade fixat en ny spellista på Spotify och tänkte fasen vad kul med nya rytmer när jag löper. Hoppar upp på löpbandet och kör igång. Känner att det här kan funka bra och tänkte att jag skulle köra 40 min löpning.
Har kommit ungefär halvvägs och då helt plötsligt bryts min rytm av att någon/något byter låt till "Shout it out med David Lindgren". Innan jag fattar vad som har hänt så börjar jag fundera har Spotify blivit galen eller har dom börjat ha halva låtar.
Sedan slog det mig, på Paddan där hemma så är mitt Spotify konto inloggat och troligen har ungarna bytt låt. Jag hoppar av bandet och ser till att sätta min i offlineläge och sedan slår jag på en annan spellista. När jag sedan börjar att springa igen så kommer det bara massa lugna låtar och jag håller på att byter för att kunna få tillbaka rytmen, men det var helt kört.
Istället för 40 min så blev det runt 25-30 min och 4 km.
Så vad har man lärt sig, jo antingen så får jag skaffa ett till konto för ungarna till Spotify eller så får jag sätta min på offlineläge.
Troligen blir det den senare för det är billigast. ;-)

Jo, jag fick mina nya tights i fredags och jag hade dem på mig när jag tränade. Det är jättesvår att säga om dem hjälpte eller inte, men jag måste ge det några gånger för att känna efter. (Bildbevis kommer snart.)

Idag skall jag köra cykling på lunchen, hoppas att jag inte dör, men det borde jag klara av. Det är 30 min.

Ha det gött allihopa så hörs vi.

Inga kommentarer: