torsdag 30 januari 2014

Ont i nacken och axeln!

Hej,

Tränade i lördags och vilade söndag med tanken in ställd på att träna måndag.
Men min son började ny skola och det blev så att jag hamnade där, tänkte gå på kvällen, men var alldeles för trött.
I tisdags så skulle jag träna, men hade så jäkla ont i axeln och nacken. Jag gick till en kiropraktor i stället. Fick en riktigt skön behandling och det släppte schysst, men axel problemet ligger kvar.
Jag kommer inte kunna lyfta över axelhöjd med min höger axel och diverse andra övningar som jag skall försöka hålla mig ifrån.
I går kom jag iväg och körde. Jag tänkte att jag skulle springa, men det blev typ 20 min och drygt 2,5 km.

I morse fick min dotter ett av hennes tidiga "tonårs" utbrott och lät som en elefant i trappan, jag stormade efter och skulle också stampa hårt. Problemet var att jag har haft lite problem med hälen och nu fick jag ordentligt ont, men det kunde jag inte visa för henne.
Ja ni, tänk efter lite innan ni skaffar döttrar. ;-P

Läste precis om hälsporre och det är väl det som jag troligen har fått, är att man skall vila ifrån löpning och sådana aktiviteter som belastar hälen.
Tråkigt, men vad skall man göra?
Se till att köra andra konditions övningar i stället.

Gymnastik träning för sonen i kväll och sedan möte för min del.
Får se om jag kan komma iväg efter och träna.

Ha en trevlig dag.

Inga kommentarer: