fredag 10 januari 2014

Ny utmaning!

Igår kväll satt min fru och pratade med en kompis.
Det samtalet slutade med att vi utmanade varandra. Inte äta sötsaker på 3 månader från och med igår.
Med sötsaker innebär: Godis, läsk, glass, bullar och chips. Popcorn är ok. Det kan ju bli tufft för mig, eftersom jag är en chipstorsk, men jag hatar att förlora vad. Jag har varit med i några vad och har lyckats med alla, en var på jobbet när man skulle gå ner en procent av sin kroppsvikt på 3 månader. Jag lyckades.
Vi har inte bestämt vad vinnaren får, men det får vi bestämma på lördag.
Just det, vi har ett undantag, på lördag skall vi äta middag hos dom och då skall deras dotter laga en speciell efterrätt och den får vi käka. Sedan är det slut med sötsaker.

Igår var jag iväg och körde spinning. Pratade med en kompis om att köra och jag har lovat kompisens fru att försöka dra med honom på träningar och så.
Jag hade behövt vila, men kände att jag inte kunde svika honom. Så jag anmälde mig och messade honom. Han svarade att vi ses på spinningen kl 20.00. Perfekt.
Jag gick ifrån jobbet, åkte direkt till sonens gymnastikträning (är hjälptränare), den höll på till kl 19.00.
Hade ledarträff efteråt, kom hem vid 19.30 slängde i mig en banan och en avokado.
In i bilen och körde till Sats. Jag stod nämligen på väntelistan så jag visste inte om jag skulle få plats.
Tänkte om jag inte får plats så åker jag hem och vilar. Bytte om och gick ut i repan och väntade på kompisen.
Dom började att ropa upp väntelistan och jag fick en plats. Kompisen hade inte dykt upp. Tänkte ja, ja, nu är det bara att bita i det sura äpplet och gå in och köra.
Faaaaaaaaaan vad jobbigt det var, men grymt skönt efteråt. 1 timme spinning.
När jag sedan var klar och färdig duschad ringer kompisen. Då var han i gymmet och tränade.
Han hade hämtat dottern ifrån basket träning och därför hann han inte till 20.00.
När jag kom hem käkade jag och kollade lite på TV, gick och la mig, men kunde inte somna. Konstigt eller? :-)

Mot beach 2014. Glöm inte att följa mig på Instagram har en hashtag som heter #thörnasförvandling
See you all!

Inga kommentarer: