tisdag 21 januari 2014

Födelsedag idag.

Jaha, så var det min födelsedag idag.
Hur känns det? Är väl den vanligaste frågan.
Ja, hur känns det? Inget speciellt. Man blir ett år äldre, eller blir man?
Om man tänker efter så är det bara en siffra. Jag brukar säga att man är inte äldre än vad man gör sig och det är en ganska bra regel att följa tycker jag.
Jag kommer ihåg när man var 20 år och man tyckte att alla som var runt 40 år var så gamla. Åhh, dom där gamlingarna. Ja, nu är man här alltså. 39 år. 1 år kvar till 40. Ni kanske undrar om jag har fått någon 40 års kris? Nej, det har jag inte. Det känns som det inte spelar någon roll.

Körde in mina barn till mina föräldrar i morse och min dotter frågade mig, "Varför kan inte syskon gifta sig med varandra?"
Vad svarar man på det? Olagligt, men varför? För att man är släkt?
Ja, jag vet ju svaret, men det är svårt att förklara det för en 5 åring. Så jag sa, ja, man får inte det för att syskonen kommer ha varandra ändå. (Lamt svar jag vet.)
Då säger hon, "Man kan väl vara kära i varandra ändå?"
Ja, säger jag, fast det är en annan sorts kärlek till sina syskon än till någon annan.
"Ja, jag och Hampus på dagis kommer inte gifta oss med varandra. Vi är ju bara kära i varandra ändå."
Ja, du... det börjar tidigt. Jag skall nog ta ett litet snack med den där Hampus. ;-)

Även fast det är min födelsedag idag så kommer jag hålla mig ifrån kakor och tårta och sötsaker.
Träna på lunchen precis som vanligt. I eftermiddag kommer jag lägga ut bild på mig i tights. (se det som en present ifrån mig till dig. :-) )

Ja, nu får ni ha det så bra så hörs vi.
Hej, hej...

Inga kommentarer: